Het leven lijkt steeds sneller te gaan. Alle indrukken die we opdoen op een dag krijgen nauwelijks de kans om te bezinken. Onbewust stapelt zich zo spanning op - mentaal, emotioneel en fysiek - wat tot allerlei klachten kan leiden. Daarom is het goed, en ook gewoon prettig, om regelmatig bewust stil te staan bij jezelf. Zodat je weer gaat voelen wat echt ontspannen eigenlijk is. 
 
Contact maken met wat er nu is. Hoe voelt je lichaam? Wat heb je nu nodig? Wat kun je loslaten? Bewegen van doen naar zijn. Een adempauze voor lichaam en geest waardoor je je meer ontspannen en energieker gaat voelen.
 
Spreekt dat je aan? Dan is Mindful yoga misschien wel iets voor jou. In de Mindful yogalessen worden houdingen uit de hatha yoga gecombineerd met ademoefeningen en met meditaties uit de mindfulnesstraditie. 
 
Yoga en mindfulness  kun je moeilijk met woorden omschrijven. Het is vooral een kwestie van ervaren.  Probeer het eens en ervaar zelf wat het voor je doet. Kijk hier voor de lestijden en tarieven. En meld je aan voor een proefles.
 
Graag tot ziens op de yogamat. 


Gun jezelf een adempauze ... en ervaar wat yoga voor je doet



Blogartikelen


Mildheid

Wat doen we eigenlijk op de yogamat? Behalve wat rekken en strekken in soms weinig gangbare houdingen? En veel aandacht geven aan de adem?

Zeker als je al een tijdje yoga beoefent, merk je dat je op de mat vooral jezelf tegenkomt. Je kunt er niet omheen: er is weinig afleiding, je brengt je aandacht steeds naar binnen en op die paar vierkante meter ontmoet je hoe dan ook jezelf. Hoe je lichaam voelt, emoties die zich aandienen. En vooral ook veel mentale reacties op je ervaringen in de vorm van oordelen, verwachtingen of afdwalen.
meer lezen

Aanwezig zijn

'Aanwezig', riep ik vroeger op de middelbare school als de docent de klassenlijst met namen afging. Maar vaak was ik allesbehalve aanwezig, wegdromend over wat ik 's middags na schooltijd zou gaan doen of druk reagerend op mijn klasgenoten.

Wat is dat dan? Aanwezig zijn?

meer lezen